Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Marktconcert

juli 6 @ 12:00 13:00

Lisette Carlebur, viool en Víctor Baena, Baderorgel

Aanvang: 12:00 uur 
Toegang vrij, collecte bij de uitgang. 

PROGRAMMA

J.S. Bach (1685-1750)
Praeludium en fuga in C BWV 547
Sonate voor viool en klavecimbel (I Siciliano. Largo)
BWV 1017 *
Trio super Allein Gott in der Höh sei ehr 
BWV 664

Marco Uccellini (1603/1610-1680)
Sonata terza Op.5 voor viool en continuo *

J.S. Bach
Vater unser im Himmelreich BWV 682

Fritz Kreisler (1875-1962)
Liebesleid * 

Luigi Boccherini (1743-1805)
La Musica Notturna delle strade di MadridOp.30 No.6 (bewerking voor viool en orgel) *

I. Le campane dell’ Ave Maria
II. Il tamburo dei soldati
III. Il Rosario (Largo assai, Allegro, Largo come prima)
IV. Passa calle (Allegro vivo)
V. Il tamburo
VI. Ritirata (Maestoso)

J.S. Bach
Fuga in G BWV 541 (II)

*Orgel en viool

Lisette Carlebur, violiste

Lisette Carlebur (1996) werd geboren in Den Helder en begon op 5-jarige leeftijd met vioolspelen. In 2006 won ze de Kristalhelder Prijs en op 13-jarige leeftijd werd ze toegelaten tot de Jong Talentklas van het Conservatorium van Amsterdam, waar ze studeerde bij Lex Korff de Gidts. Ze volgde masterclasses bij onder anderen Emmy Verhey, Charles Watt, Elisabeth Perry en het Osiris Trio.

In 2012 won Lisette met Xenia Evers (piano) de eerste prijs op het Rijnlands Muziek Concours in Leiden. Met haar trio, Trio Rosso, won ze in 2013 de derde prijs op het Prinses Christina Concours in Haarlem. In 2014 won ze de tweede prijs op het Britten Concours te Zwolle. In 2013 werd ze gevraagd een project te doen met leden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Op 17-jarige leeftijd werd Lisette toegelaten tot de bachelor-opleidingaan het Conservatorium vanAmsterdam. Ze voltooide deze opleiding en momenteel vervolgt ze haar studie bij Maria Milstein.
In 2016 had Lisette haar eerste internationale concerttournee met het Trio Rosso. Ze gaven verschillende concerten in Mexico City en Ciudad Juárez. Ze werden uitgenodigd door de Nederlandse ambassade in Mexico en werden ook gevraagd om masterclasses te geven aan kansarme kinderen.

Sinds 2015 vormt Lisette een duo met de organist Víctor Baena. Ze werden uitgenodigd om te spelen op het Grachtenfestival in Amsterdam (2016) en het Internationaal Orgelfestival van Astorga (Spanje, 2017).
Sinds 2016 speeltLisette ook barokviool onder leiding van Shunske Satoen Sayuri Yamagata. Verder volgt ze momenteel een minorstudie klassieke zang bij Roswitha Bergmann.

Victor Baena, organist

Víctor Manuel Baena de la Torre (1995) studeerde vanaf zijn twaalfde gitaar en piano aan het Conservatorium van Madrid, ‘Arturo Soria’. Later raakte hij geïnteresseerd in de interpretatie van oude muziek, vooral in de muziek die geschreven is voor orgel en klavecimbel, en besloot hij orgel te gaan studeren bij Anselmo Serna en klavecimbel en basso continuo bij Denise De La-Herrán. Als continuospeler werkte hij in 2013 mee met de productie van L’Orfeo van Claudio Monteverdi in het Teatro Principal van Burgos en in 2014 in hetzelfde theater met de productie van The Indian Queen en Dido and Aeneas van Henry Purcell, onder leiding van Daniel de la Puente en Manuel Minguillón. Hij volgde masterclasses voor orgel en klavecimbel bij onder andere Montserrat Torrent, Andrés Cea, Lorenzo Ghielmi, Jacques Ogg, Elisabeth Joyé, Leo van Doeselaar, Ton Koopman en Bernard Foccroulle. 

Sinds 2015 vormt Víctor een duo met violiste Lisette Carlebur. Normaal gesproken speelt hij met haar samen als organist, maar soms ook als pianist. Ze proberen samen de muziek voor orgel en viool op de kaart te zetten.

In 2017 deed hij mee aan het project ‘Pracht en Praal’ met het Sweelinck Barokorkest onder leiding van Jos van Veldhoven. Zo speelden ze in de St. Marienkirche van Stralsund en in de Lutherse kerk te Den Haag en ook in een aantal belangrijke concertzalen, waaronder het Muziekgebouw aan ’t IJ en Tivoli Vredenburg.

Tegenwoordig studeert hij Master orgel aan het Conservatorium van Amsterdam bij Pieter van Dijk en Matthias Havinga. Hier kreeg hij ook lessen in Franse romantische orgelmuziek van gastdocent Louis Robilliard. Tevens speelt hij clavichord en krijgt hij les van Menno van Delft, en krijgt hij les in basso continuo en improvisatie van Miklós Spányi.